21.12.2011

i like to like.

.
i like to like. to have. this.
which i do have. this.
and therefore. i understand.
that i meant. this.
by this. i mean. that it came.
to being. mine. and so.
do you think. it is. that.
that they have. why certainly.
one would not have thought. it.
it is by this time. that they mentioned.
for them. one another.
in order. to soften. something.
and to begin. there is no known.
to begin. their. adding. intending.
in time. to be. sown. it is.
rather remarkable. that he had planted.
them in squares.
at the corner. of squares.
thank you. for answering.



ich hab das haben mögen. gern. das. was ich
wirklich habe. dies. und das aus diesem grund.
versteh ich. dass ich das. mit diesem. meinte. ich
meine. dass es dazu kam. mein. zu sein. und so.
denkst du nun. es ist. das. was sie haben. warum
darum. man hätt es nicht gedacht. es geschieht

zu dieser zeit. sie erwähnten. statt ihrer. ein an-
der. um. etwas. zu lindern. und zu beginnen.
nicht unklug. zu beginnen. ihren. künftigen.
zufug. gut in der zeit. zu sein. gesät. es ist. ziem-
lich erstaunlich. dass er sie quadratisch. pflanzte.
an der ecke. von plätzen. danke. für antwort.


gertrude stein
[aus: winning his way - wie man seine art gewinnt - ein erzählgedicht über dichtung,
amerikatisch und deutsch übersetzt von ulf stolterfoht - urs engeler editor]


.

Keine Kommentare: